S Honzíkem na rybách II

6. července 2012 v 11:24 | Marie |  Na rybách
I když mám ještě stále v záloze fotografie ze skanzenu a další z Třeboně, kde jsme byli v úterý na výletě. Dávám pro dnešek fotografie z našeho včerejšího rybaření. Tentokrát jsme se vypravavili na ryby ke Kozskému potoku. Jakmile začnete rybařit pohled na vodu se vám zcela změní. Najednou v kalné vodě hledáte známky ryb, i když dřív byste si mysleli, že v takovéto vodě, žádné ryby ani žít nemůžou. Honzík doufal, že se mu na tomto potoce podaří chytit okouna říčního. Vybrali jsem si šikovné místečko, kde jsme doufali, že by se mohly rybky ukrývat. Jako nástrahu jsme použili žížaly z maminčiný zahrádky. Přišlo první nahození a chvíle napětí, jestli se nám pohne splávek na znamení toho, že se v kalné vodě nějaká ta ryba přeci jenom pohybuje. Netrvalo dlouho a splávek se začal na vodě neposedně vrtět. Pak začal plout proti proudu, zastavil se a začal klesat ke dnu. Zásek. Honzík prudce trhnul prutem, a hned na to přišlo zklamání. Háček je prázdný. "Nevadí", říkám mu,"hlavně že zabrala, příště zasekneš líp." Mám od Honzíka povolení napíchnout žížalu na háček. Dávám si záležet, aby žížala pěkně schovala háček a zároveň ji napichuji tak, aby se mohla pod vodou na háčku pěkně kroutit. Nové nahození a celá akce se opakuje. Splávek se nám na hladině zamele, popojede proti proudu, zastaví se a jde pod vodu. Zásek. A tentokrát je tam. Malinkej okounek. Obou nám s Honzíkem září oči nadšením, na tvářích máme spokojený úsměv. Vyndaváme rybce s hubičky háček, uděláme její snímeček a pouštíme jí zpět do vody. Znova napichujeme žížalu a znova Honzík nahazuje a znova se mu podařilo dobře zaseknout. Tentokrát je okoun větší, má 20cm. Je nádhernej, oba s Honzíkem obdivujeme jeho krásnou hřbetní ploutev. Tentkokrát můžu okouna pustit do vody já. Pokládám ho do vody poblíž břehu a dívám se na něj, jak ladně mrskne tělem a odplouvá od nás pryč. Celkem jsme za těch pár hodin, které jsme strávili u vody chytili pět okounů. Tedy Honzík chytil. Já jenom asistuji, ale stejně si to užívám.

Kozský potok, na kterém Honzík chytil své první okouny:

Honzík rybaří:

Honzíkovy úlovky okouna říčního:

Pouštění okouna zpět do vody:

Na téhle fotografii, je okounek, který po vpuštění zpět do vody, odplul jen okousek dál. Vídíte ho?

Komentáře

1 iva221 iva221 | Web | 6. července 2012 v 14:20 | Reagovat

Maruško, docela ti závidím, takové rybaření, kde se rybičky pouští zpátky do vody, by se mi taky líbilo. Honzík je šikovný rybář a ty jsi pořídila krásnou fotodokumentaci. V čl.I se mi moc líbí poslední fotka. Takže hodně krásných úlovků.

2 Elen Elen | E-mail | Web | 6. července 2012 v 14:29 | Reagovat

Jako děti jsme taky chodili na okouny a jak jsme z nich měli dodrané ruce! :D

3 helena-b helena-b | Web | 6. července 2012 v 17:15 | Reagovat

Maruško, to je moc pěkná rybářská reportáž. :-) Honzík měl úspěch a tys pořídila krásné fotky. :-)

4 Jarka Jarka | Web | 6. července 2012 v 18:24 | Reagovat

Okoun je moc hezká ryba, má pěkné proužkování a na snímcích ve vodě a na udici, kde nemám velikostní srovnání, vypadá dokonce jako velký kousek. :-D Z tvého psaní je Maruško vidět, že ty ryby chytáte s láskou, vypovídá o tom věta, jak vytáhnete rybce háček z "hubičky". ;-)  :-)

5 Petra Petra | Web | 6. července 2012 v 18:53 | Reagovat

Okouna po vypuštění vidím:-). Okoun je moc pěkná rybka, krásně vybarvená. Moc pěkně zachycená rybářská výprava, je vidět, že vás rybaření baví:-)

6 Marie Marie | Web | 6. července 2012 v 20:54 | Reagovat

[1]: Ivo děkuji. Zítra se opět chystáme na ryby, tak snad nám bude štěstí přát. ;-)

[2]: Elen, však byl taky Honzík na okuní ploutev opatrný, aby se nezranil. ;-)  :-D

[3]: Helenko, Honzík měl opravdu velkou radost a já s ním. :-)

[4]: Jaruško, je to tak. Tenhle koníček se nám obou moc líbí, z ryb jsme oba nadšení. Teď když jsme šli po bouřce ze zahrady, zamířili jsme oba hned k řece, aby jsme se koukli na rybí rejdění. K mému překvapení jsme kromě ryb viděli taky nádhernou velkou vydru. Tu jsem na Lužnici vážně nečekala. O_O  :-)

[5]: Péťo, baví. Jak už jsem psala Ivance, zítra jdeme zas. :-D  :-D  :-D

7 Blanka Blanka | Web | 7. července 2012 v 15:05 | Reagovat

Maruško,tak myslím,že na vašich rybářských výpravách budou vznikat moc pěkné fotky ryb i míst,kde jste chytali.No a já jsem si zavzpomínala na naši loňskou dovolenou,kde jsme ve Vodním světě taky rybařili a Natálka i ulovila :-)

8 Hanka Hanka | Web | 9. července 2012 v 11:58 | Reagovat

Moc pěkná reportáž, Maruško. :-) Začínáte být s Honzíkem pěkně sehraná dvojka! ;-)  :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.