Prácheňské muzeum

6. června 2013 v 4:30 | Marie |  Cestou necestou
Historie
Založeno bylo roku 1884, kdy ještě sídlilo v různých objektech po městě. Od roku 1902, kdy byla budova hradu opuštěna vojskem, byly dány tyto prostory pro potřeby muzea. Na začátku jeho existence byl ředitelem muzea známý historik August Sedláček. Během dvacátého století se muzeum rozšířilo o další prostory v přestavěném severním křídle hradu a bývalých tereziánských kasárnách.
V letech 1984 - 1993 bylo muzeum uzavřeno, kdy během této doby proběhla generální rekonstrukce celého areálu muzea. V roce 1990 obdrželo muzeum přívlastek Prácheňské, symbolizující název někdejšího Prácheňského kraje.
Na Mezinárodní den muzeí (18.5.) v roce 1993 se písecké muzeum opět otevřelo. pro návštěvníky zde čekali nově a moderně pojaté expozice zaměžené na dějiny a přírodu píseckého regionu. Oblíbená je unikátní expozice živých ryb.
V roce 1996 obdrželo Prácheňské muzeum cenu Evropské muzeum roku.
Po dlouhém jednání došlo k rozhodnutí rozšířit expozice muzea v prostoru vedlejší budovy sladovny. V průběhu několika let vznikly dvě nové expozice Písecký venkov v 19. století a Obrazová galerie českých panovníků, doplněné originály sochařské výzdoby Kamenného mostu. K slavnostnímu otevření došlo 18.5.2010
Zdroj: Wikipedie

Prácheňské muzeum nádvoří:

Stálé expozice muzea je opravdu velmi bohatá. Můžete si zde prohlédnout: Pravěk a doba slovanská; Počátky hradu a města Písku; Dějiny regionu; Chráněná území Písecka; Nerostné bohatství; Kulturní tradice města Písecka; Zlato v Pootaví; Ryby a rybářství; Písecký venkov 19. století; Obrazová galerie českých panovníků
Přiznám se že jsme si celé muzeum ani neprohlédli. Po prohlídce asi tak poloviny expozic, jsme už byli natolik plný dojmů, že jsme přirovnali Prácheňské muzeum k Národnímu muzeu v Praze. Kdo jej někdy navštívil jistě ví, o čem mluvím. Vynechali jsme tedy některé prohlídky, a dohodli se, že si je v muzeu prohlídneme při naší další návštěvě Písku.

Malá ukázka fotografií z muzea:

Pravěk a doba slovanská:

Nerostné bohatství:

Z kulturní tradice města Písecka:

Komentáře

1 Otavínka Otavínka | Web | 6. června 2013 v 4:57 | Reagovat

Díky za krásné probuzení do památek královského města Písku. Excelentní fotografie z míst, která důvěrně znám.
Za mých mladých let se o prázdninách konaly v rytířském sále Hudební nokturna.
A na písecké radnici jsem se vdávala v roce 1965 v předposlední den roku. :-)

2 Intuice Intuice | E-mail | Web | 6. června 2013 v 5:36 | Reagovat

Krásné snímky, děkuji moc. :-)

3 Jarka Jarka | Web | 6. června 2013 v 8:07 | Reagovat

Prošla jsem se znova expozicemi muzea a doma v pohodlíčku, bych se virtuálně procházela klidně ještě déle. Docela mě mrzí, že už jsme neměli sílu na ty živé ryby, snad tedy opravdu zas někdy příště. ;-)

4 helena-b helena-b | Web | 6. června 2013 v 8:52 | Reagovat

Maruško, zachytila jsi opravdové skvosty a když přirovnáváš Prácheňské muzeum k Národnímu v Praze, to už určitě stojí za návštěvu. Zaujaly mě ty čtyři nazelenalé kruhy. Díky za krásný zážitek. ;-)

5 Ema Ema | E-mail | Web | 6. června 2013 v 10:30 | Reagovat

Moc pěkné a zajímavé.:-)

6 Jarmila* Jarmila* | Web | 6. června 2013 v 11:22 | Reagovat

Maruško, Prácheňské muzeum má ve svých sbírkách opravdové skvosty. Ty jsi je pro nás pěkně zdokumentovala. :-) Díky.

7 Blanka Blanka | Web | 6. června 2013 v 11:47 | Reagovat

Tak u ž to nádvoří vypadá moc hezky a lákavě.A na fotkách jsem si nemohla nevšimnout SLUNÍČKA :-)

8 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 6. června 2013 v 22:06 | Reagovat

Maruško pokud chce člověk za jeden den projít tak rozsáhlou expozici, např. v Praze,opravdu musí mít guláš. Nelze vnímat tolik věcí najednou. Ovšem proletět se dá. Píšeš, že Prácheňské je obdobné. Určitě bude stát za to, se tam někdy vrátit.
Moc hezká reportáž, i ty předešlé. :-)

9 Marie Marie | Web | 7. června 2013 v 6:12 | Reagovat

[1]: Otavínko, přiznám se, že když jsme se procházeli Pískem, hodně jsem na Tebe myslela. Říkala jsem si, kudy by si nás asi provedla a co by si nám ukázala? Jsem ráda, že se ti fotografie líbí. ;-) :-)

[2]: I já děkuji. :-)

[3]: Jaruško, i mě mrzí, že jsme neprošli muzeum celé. Ale třeba se na pískové sochy pojedeme podívat i příští rok a muzeum si doprohlédneme. ;-)  :-)

[4]: Helenko, Prácheňské muzeum je opravdu moc pěkně udělané. A je tam toho tolik, že se vyplatí s jeho prohlídkou v Písku začít. ;-)  :-D

[5]: Emi, vybrala jsem z muzea jen pár snímků. Bylo toho tam na koukání tolik... ;-)

[6]: Jarmilko, fotografií z muze mám mnohem víc, ale to by jsme se z muzea ještě pár dní nedostali. ;-)  :-D Jsem ráda, že se Ti vybrané snímky líbí. :-)

[7]: Blanko, přiznám se že jsem trochu na rozpacích, když zveřejňuji fotografie plné slunka a pohody, když všude kolem řádí povodně. :-(

[8]: Maruško, děkuji. :-) Jak už jsem psala Jarušce, doufám, že se do muzea společně ještě někdy podíváme a doprohlídnem co jsme neviděly. ;-)  :-)

10 Hanka Hanka | E-mail | Web | 7. června 2013 v 23:37 | Reagovat

Moc se mi líbí nádvoří Prácheňského muzea. Expozice je zajímavá, rozhodně stojí za prohlídku. :-)
Nafotila jsi skvělou reportáž, Maruško, a pořádně mě namlsala! ;-) :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.