Komentáře

1 Jarka Jarka | Web | 29. října 2013 v 8:58 | Reagovat

Jéjda Maruško, krásně jsem si početla a zavpomínala na náš prázdninový výlet. Počasí nám moc nepřálo, komáři u památníčku štípali jak krvelačné bestie, ale výlet to byl báječný a jeden z našich nejhezčích. Ale to já říkám po každém našem výletu. ;-)  :D

2 helena-b helena-b | Web | 29. října 2013 v 15:33 | Reagovat

Maruško, napsala jsi zajímavý článek. Přiblížila jsi nám krásné místo i jeho historii a také život Emy Destinové. Nikdy jsem ve Stráži nad Nežárkou nebyla, ale životopis Emy Destinové jsem četla. Takže jsem aspoň trošku v obraze. Těší mne, že nynější majitelé dali zámek a jeho okolí za tak krátkou dobu do pořádku. Určitě tam hrálo roli, mimo jiné, světoznámé jméno operní pěvkyně. Ještě jednou díky za pěkné čtení. ;-)

3 Ema Ema | E-mail | Web | 29. října 2013 v 15:57 | Reagovat

Moc hezký a zajímavý článeček, Maruško.:-)  Vždycky si dáš práci s vyhledáním informací, aby jsi nám místo co nejvíc přiblížila.:-)

4 Intuice Intuice | E-mail | Web | 29. října 2013 v 17:19 | Reagovat

Zajímavý článek, dozvěděla jsem se spoustu informací. Pěkně doplněno fotkami. V tom lese muselo být moc hezky. :-)

5 Marie Marie | Web | 29. října 2013 v 21:56 | Reagovat

[1]: Jaruško, prožívám to velmi podobně. Také mám pokaždém našem společném výletě pocit, že byl nejhezčí. Ale ve Stráži bylo opravdu moc pěkně, doufám, že se tam příští rok opět podíváme. :-)

[2]: Helenko, jestli budeš mít někdy příležitost, určitě zámek ve Stráži navštiv. Po jeho prohlídce a výkladu pana Doubravy si Emu Destinnovou zamiluje každý, snad i ten kdo o ní nikdy před tím neslyšel. :-)

[3]: Emo, přiznám se že jsem sama vždycky zvědavá  na to co se dozvím o místě, které jsme navštívili. ;-)

[4]: Intuice, v lese bylo moc hezky. Ale brzy nás z něho vyhnali komáři, kterých bylo letos hodně. A cyklisti, kterých bylo v lese snad ještě možná víc než komárů. Byli jsme rádi, že se nám podařilo udělat pár snímků starého dubu i pomníku bez nich. ;-)

6 Jarmila* Jarmila* | Web | 29. října 2013 v 22:25 | Reagovat

Mám ráda film "Božská Ema". Proto mě osudy Emy Destinnové zajímají. I zámek. Doubravovi tu odvedli neuvěřítelné množství práce. Budiž jim za to dík.
Moc krásně jsem si početla jejich vyprávění i ostatní povídání.
Maruško, napsala jsi úžasný článek. :-) Děkuji. :-)

7 Marie Marie | Web | 30. října 2013 v 7:58 | Reagovat

[6]: Jarmilko, jsem ráda, že se ti článek líbil. Film "Božská Ema" jsem bohužel neviděla, ale koupila jsem si v prodejně zámku knížku o Emě. ;-)

8 Katka Katka | Web | 2. listopadu 2013 v 6:56 | Reagovat

Jsem moc ráda za tento článek. Osobnost Emy Destinové velmi obdivuji. Krásný byl i film, kde ji ztvárnila Božidara Turzonovová. Proto jsem do Stráže před léty táhla svoji společnost, se kterou jsme jezdili v JČ na kolách. Tehdy byl zámeček ještě sešlý a poničený, byli jsme i u pomníčku. Určitě se budu snažit na jaro příštího roku naplánovat prodloužený víkend zde, abych to, co tak krásně popisuješ, zažila taky.

9 náhodný čtenář náhodný čtenář | 28. srpna 2014 v 1:03 | Reagovat

všechno fajn, jen příště: výklad, nikoli víklad

10 Marie Marie | Web | 28. srpna 2014 v 18:29 | Reagovat

[9]: Děkuji za upozornění, za chybu se omlouvám. ;-)

11 Jozef Pacala Jozef Pacala | E-mail | 25. listopadu 2017 v 9:08 | Reagovat

Som rád že sa našli ľudia ktorý obnovením zachovajú zámok v Stráži  pre budúcich. Strávil som v zámku 9 mesiacov ako príslušník Pohraničnej stráže. V zámku bola poddôstojnícka škola pre 15. českobudejovickú brigádu Pohraničnej stráže. Veliteľom školy bol npor. Volko a škola mala 6 čiat každá čata po 33 vojakov. Ubytovaní sme boli v zámku. Každý večer sme chodili na "čepobití" - pochod celej školy po Stráži za spevu. V zámku som bol v dobe od novembra 1956 do júla 1957. Teraz mám 80 rokov. Ďakujem a pozdravujem Jozef zo Starého Tekova na Slovensku

12 Marie Marie | E-mail | Web | 30. listopadu 2017 v 5:22 | Reagovat

[11]: Vážený pane Jozefe, děkuji Vám za Váš komentář, mile mne překvapil. Nečekala jsem, že by mohl tento článek číst někdo, kdo zde pobýval na vojenské službě v roce 1956, je to už tolik let... Za Vaši vzpomínku, o kterou jste se s námi rozdělil Vám děkuji, velmi si toho vážím. Zdravím Vás do Starého Tekova na Slovensku a přeji Vám pevné zdraví a krásné prožití nastávajících vánočních svátků.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.