Veselské pískovny

29. ledna 2014 v 7:33 | Marie |  Cestou necestou
21.8. - 22.8 2013 jsem prožila s Mikym a naším Jeníkem dva dny u Veselských pískoven. Veselské pískovny jsou v seznamu rybářských revírů pro Jižní Čechy, takže mojí a Jeníkovou touhou bylo si v pískovnách zarybařit. Miky pro rybolov zas tak nadšený není, takže bylo jasné, že já s Jeníkem budu sedět u rybářských prutů a on se bude toulat po okolí. Jak naše rybaření na pískovnách dopadlo vám ukáži později. Nejdříve jsem vyhledala něco málo informací o pískovnách a vybrala pár snímků od jednoho z jezer u kterého jsme rybařili.

Naučná stezka Veselské pískovny

Krásná procházka v chráněné krajinné oblasti za Veselskými pískovnami. V CHKO a Biosférické rezervaci Třeboňsko se na 240 ha rozprostírá území Veselských pískoven. Hledat je můžete mezi městy Veselí nad Lužnicí a obcemi Horusice a Vlkov. V oblasti se nachází pět od sebe oddělených štěrkových jezer, které zde vznikly po těžbě štěrkopísku v letech 1952 - 1986. Naučná stezka je dlouhá přes sedm kilometrů, na 14 zastaveních s informačními tabulemi, Vás postupně seznámí s výskytem jedinečných a chráněných druhů rostli a živočichů. Asi nejzajímavější a nejcennější částí stezky je chráněná lokalita Pískový přesyp u Vlkova. Jedná se o necelý hektar pouště s jedinečnou flórou a faunou.

Celkový pohled na pískovny jsem si zapůjčila:

ZDROJ - obrázku

Jezero, u kterého jsem s Jeníkem dva dny rybařila:

Komentáře

1 Katka Katka | E-mail | Web | 29. ledna 2014 v 8:44 | Reagovat

To je náááádhera. A ke koupání to není?

2 Jarka Jarka | Web | 29. ledna 2014 v 8:47 | Reagovat

Jsem ostuda ostudovatá, ale na veselských pískovnách jsem nikdy nebyla, musí tam být i prima letní koupání. Moc se těším na pokračování, jsem zvědavá, jestli jste prošli naučnou stezku a taky, jak jste byli s Honzíkem úspěšní při rybolovu. :-D

3 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 29. ledna 2014 v 10:12 | Reagovat

I když bylo trochu pod mrakem, fotky vypadají krásně!

4 Hanka V. Hanka V. | Web | 29. ledna 2014 v 14:54 | Reagovat

Zelená je krásně výrazná ;-)

5 Blanka Blanka | Web | 29. ledna 2014 v 23:42 | Reagovat

Krásné fotky a moc by mně lákalo tam pobýt.Ať už sedět u vody,rybařit a rovnat si myšlenky v hlavě,nebo se toulat po okolí :-)

6 Frypat Frypat | E-mail | Web | 30. ledna 2014 v 8:36 | Reagovat

Tak to je paráda.Úplně vidím to ráno,kdy se při svítání válí nad vodou opar a všude je božský klid ;-)  :-)

7 Marie Marie | Web | 30. ledna 2014 v 12:07 | Reagovat

[1]: Katko, koupat se tam dá. Ale přiznám se, že já jsem se tam ještě nekoupala. Byla jsem u nich v srpnu poprvé a počasí nám ke koupání zrovna dvakrát nepřálo. 8-O  ;-)  :-D

[2]: Jaruško, říkala jsem Mikymu, že bychom se tam mohli všichni společně podívat. Jen se nemůžeme dohodnout kdy. Miky by vyrazil až na jaře, zatímco já bych si prošla naučnou stezku pískoven klidně v zimě i na jaře. ;-)  :-D

[3]: Helenko, děkuji. Vzpomínám, že přesto že byl srpen, tak byla pěkná zima. Hlavně ten první den, to bylo pod mrakem až do večera. Druhý den už nám sluníčko trochu přálo a sem tam i na nás vykouklo z pozamraků. ;-)

[5]: Blanko, to jsem ráda, že jsi se ozvala. Moc jsem na vás všechny myslela. Doufám, že už je líp a že bude zase všechno v pořádku. ;-)

[6]: Patriku, prožili jsme u jezera jen jedno ráno a bylo opravdu krásné. Pár fotografií z něj ukáži asi zítra. Dneska se chystám na Pískový přesyp u Vlokva. ;-)  :-)

8 Dáša Dáša | E-mail | Web | 30. ledna 2014 v 16:59 | Reagovat

Maruško, u názvu článku jsem se lekla, že jste byli rybařit teď v zimě :-)
Pohled z letadla na pískovny je úchvatný :-)
V naší zemi je spousta nádherných míst :-)Jsem zvědavá, co Jeník ulovil :-)
Přeji Ti pěkný večer :-)  :-)  :-)

9 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | E-mail | Web | 30. ledna 2014 v 17:07 | Reagovat

[1]:Stejná otázka napadla Maruško i mě.
Muselo tam být krásně pro vás rybáře. Já bych si to tam užila koupáním a touláním. :-)

10 Hanka Hanka | E-mail | Web | 30. ledna 2014 v 17:45 | Reagovat

To je nádherné místo, Maruško! :-) Rybařit bych tam rozhodně nemusela, ale fotila bych, jako o život. Tam se musíme v létě určitě podívat, do jižních Čech stejně jezdíme dost často.
Tvoje reportáž je moc pěkná, fotky parádní, povídání zajímavé. Prostě skvělá inspirace, díky za ni! :-)

11 Amelie Amelie | Web | 31. ledna 2014 v 1:16 | Reagovat

Moc hezké fotky, ještě jsem však nerybařila:-P

12 Marie Marie | Web | 31. ledna 2014 v 4:02 | Reagovat

[9]: Maruško, bylo tam krásně, ale byli jsme tam jen dva dny. Takže jsem se nikde netoulala, protože jsem se od Jeníka nehla ani na krok. Co kdyby přeci jen chytil nějakou tu velkou rybu a já o to přišla... ;-)  :-D  :-D

[10]: Hani, tobě a tvému foťáčku by se na pískovnách jistě líbilo. ;-)  :-) Třeba vám to v létě vijde a třeba se tam i potkáme. ;-)

[11]: Amelie, já vlastně také nerybařím. Dělám Jeníkovi spíš takovou asistenku. Podám podběrák, navážu háček, navlíknu nástrahu ... :-D

13 Miras Miras | 28. května 2014 v 18:15 | Reagovat

Dobrý den,byli jste tam 2dny na rybách a spali jste tam ve stanu,nebo se to nesmí,děkuji za odpověd

14 Marie Marie | Web | 29. května 2014 v 8:50 | Reagovat

[13]: Dobrý den, spali jsme ve stanu v kempu Měruše u Vlkova. Jestli se vydáte na pískovny také rybařit, tak vám přeji:"Petrův zdar."

15 Miras Miras | 29. května 2014 v 15:59 | Reagovat

Děkuji,doufám že se dočkáme velkých úlovků :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.