Vodní nádrž Pilská a hraniční kámen

27. září 2014 v 5:59 | Marie |  Cestou necestou
Po prohlídce zámeckého areálu jsem se vydali k vodní nádrži Pilská, kde jsem se chtěli podívat na hraniční kámen Čech a Moravy.

Vodní nádž Pilská je vodní nádrž nacházející se na severu území města Žďár nad Sázavou na toku Sázavy. Vybudována byla v letech 1959-1962 na místě původního rybníka Pilský, homogenní zemní hráz se nachází na místě původní rybniční hráze. Účelem nádrže bylo zásobování vodou pro strojírenský průmysl ve městě, nyní slouží především jako rekreační oblast, pro rybolov nebo jako ochrana před povodněmi.

Než jsem došli k hraničnímu kameni, zdrželi jsme se na chvilku u rekreačního střediska Pilák, kde jsme si trochu protáhli těla. Smějící se

Po malé rozcvičce jsme se vydali procházkovým krokem kolem nádrže k hraničnímu kameni.

Vodní nádrží prochází historická zemská hranice Čech a Moravy. U nádrže bylo 6. listopadu 2009 slavnostně odhaleno sousoší" Hraniční kámen" od Michala Olšiaka, tvořené pískovcovým "hraničním kamenem" a betonovými sochami lva a orlice, nacházející se přibližně 100 metrů jižně od hranice Čech a Moravy. Odlišné umístění, než je skutečná hranice Čech a Moravy, bylo vybráno kvůli majetkovým poměrům.

Komentáře

1 fotoportret fotoportret | E-mail | Web | 27. září 2014 v 8:11 | Reagovat

krásne okolie, nádherné fotografie a najviac ma pobavili tie, kde mate oddych, najprv som si myslela že sú to detské preliezky ale pozerám, že asi nie :D

2 Jarka Jarka | Web | 27. září 2014 v 9:07 | Reagovat

Areál Pilák, je na šikovném místě v blízkosti autokempu a vody, takže kdo přijede kempovat s dětmi, má pro ně o zábavu postaráno a určitě se zabaví i dospěláci stejně, jako ti naši chlapi. :-D Zaujala mě ta informace, že je skutečná hranice s Moravou o sto metrů dál, myslela jsem si, že jsme byli jednou nohou u sousedů. 8-O  :-)

3 Intuice Intuice | E-mail | Web | 27. září 2014 v 11:49 | Reagovat

Moc hezké místečko se spoustou zábavy. Podobné cvičiště máme u naší blízké nádrže. Taky jsem jak u vytržení. :-D

4 Frypat Frypat | E-mail | Web | 27. září 2014 v 20:28 | Reagovat

To už je doba,co jsem tam byl! Koukám,že je to tam nyní moc pěkně upraveno :-)
Já teď byl delší dobu mimo a na blog jsem neměl vůbec čas,ale postupně si určitě prohlédnu všechny zmeškané příspěvky ;-)  :-)

5 Ajka Ajka | Web | 27. září 2014 v 21:48 | Reagovat

Pěkné to tam je ;-)  :-)

6 Hanka Hanka | E-mail | Web | 27. září 2014 v 23:06 | Reagovat

Už jsem psala u Jarky, že jsme tohle místo navštívili loni v prosinci, ale to ještě nebylo takhle hezky upravené.

Pořídila jsi krásné záběry, Maruško, jako vždycky jiné, než má Jarka ze stejného místa. Obojí se mi moc líbí. :-)

Užij si krásnou slunečnou neděli! :-)

7 Marie Marie | Web | 28. září 2014 v 7:44 | Reagovat

[1]: Ľudko, měli jsme akorát po obědě, tak nám trocha aktivity k rozhýbání nacpaných bříšek přišla vhod. ;-)  :-D

[2]: Jaruško,také jsem si najivně myslela, že stojím na hranici Čech a Mravy. ;-)  :-D Ale to nevadí stejně tam bylo moc hezky a vidět lva s orlicí stálo za to. :-)

[3]: Intuice, u nás máme také podobný areál, ale mnohem menší s velkou dráhou na jízdu na kolečkových bruslí. Taková to hejbátka tam, ale nemáme a je to škoda. Vyzkoušely jsme si je s Jaruškou taky a byly moc fajn. ;-)

[4]: Patriku, to znám, také mívám občas blogové  výpadky. Dřív mě to mrzelo, ale dnes už vím, že všechno se vždycky stihnout nedá. A je lepší si dát malou pauzu než se dostat do stresu. ;-) Těším se na tvé návštěvy i na fotografie na tvém blogu. :-)

[5]: Ajko, opravdu tam bylo pěkně. ;-) Líbilo se mi, že hned kousek od hraničního kamene mají dětské hřiště a přímo u kamene jsou dané lavičky. Dospělí se tedy mohou kochat pohledem na hraniční kámen a ratolesti se můžou vyřádit na hřišti. ;-)  :-)

[6]: Hani, děkuji. O hraničním kameni ve Žďáru se dočetl Miky a já hned marně vzpomínala u koho na blogu jsem už tento kámen viděla a ono to bylo asi u tebe. ;-)  :-) Jak krátkou paměť mám... 8-O  :-D

8 Jana Jana | E-mail | Web | 29. září 2014 v 11:59 | Reagovat

Taky jsem podle toho lva a orla věděla,že už o tom někdo psal :-) Měli jste moc pěkný výlet.Až bude někdy příležitost a čas, taky si tam zajedem :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.